Geometrické tvary

-seznámení se základními geometrickými tvary a jejich správné určení

-třídění geometrických tvarů-opakování barev, osvojení názvů

-řazení tvarů dle barev, velikosti a dalších určených vlastností

-rozlišení vlastností dle hmatu

-používat základní pojmy označující velikost-přijmout roli ve hře

-chápání základních matematických pojmů-zdokonalování jemné motoriky

-skládání mozaiky, puzzle-tvoření dle předlohy, grafické napodobování tvarů

-orientační cvičení ve třídě i venku

Věda a technika – pokusy

-seznámení s vědou a technikou, jak nám usnadňují život

-znát pojem experiment-praktické zkoušení vybraných pokusů

-prohlížení tematických encyklopedií

-námětové hry na “ malé vědce”

-smyslové a psychomotorické hry

-vnímání posloupnosti dne

-udržování pořádku při činnosti i po ní

-vědět, jak se vyhnout nebezpečí

-rozvoj týmové spolupráce

-koordinační cvičení, cvičení ke zdraví

-drobné pohybové hry

-zpěv známých i nových písní

Povolání

-jaká povolání známe, co dělá maminka a tatínek-

čím budu až vyrostu?Proč je práce důležitá?

-popis obrázků s řemesly, peníze a jejich hodnota-tematické hry na jednotlivá povolání

-udržení rovnováhy, obratnost při podlézání

-činnosti zaměřené na sebehodnocení

-rozvoj sluchových schopností

-hádej čím jsem

– hádanky na určitá povolání

-hudebně- pohybové aktivity

-rozvoj grafomotoriky

– obloučky odvážným tahem

-tvoření doplňků k tematickým hrám, objevování nových materiálů

Masopust

-význam Masopustu, karnevalu

– zvyky, tradice

-karneval v MŠ, soutěže jednotlivců i dvojic

-rozvoj kooperace

– společná výzdoba třídy

-”masopustní hostina”

-chůze podle hudby, taneční improvizace

-cvičení mimických svalů

-samostatnost při vystřihování, výroba masek

-vyjádření vlastních dojmů z karnevalu

-seznamování se s hudebními nástroji

-probouzení fantazie a radosti z tvořivé práce

-upevňování správného úchopu tužky

-dramatické činnost