Archiv vzdělávacího obsahu MŠ
TVP: LEDEn – Zimní království


Nový rok, Tři králové

-seznámení s tradicemi Nového roku a Tří králů

-tematické hry-výtvarné zpracování daného tématu, využití rozdílných technik

-procvičování a rozvoj paměti a pozornosti

-určování měsíců v roce- seznámení se znaky zimní přírody, pozorování změn v přírodě-spontánní vypravování

-procvičení jemné i hrubé motoriky

-činnosti zaměřené na sebehodnocení-rozvoj logického myšlení, číselná řada

Zimní sporty

-seznámení se zimními sporty, vybavení, bezpečnost

-praktický nácvik některých sportů, námětové hry

-nejrůznější druhy honiček-cvičení ve družstvech, soutěživé hry, přesnost při hodu na cíl

-upevňování fyzické a psychické zdatnosti

-cvičení obratnosti při hrách s míčem-procvičování zrakového vnímání, trpělivosti u jednotlivých činností

-vyjádření postavy v pohybu - dramatizace, výtvarné činnosti

-využití neverbální komunikace

Hry s ledem, sněhem a vodou, sněhuláci

-zimní hry s ledem, vodou a sněhem

-vlastnosti sněhu, vody, ledu, seznámení s jednotlivými skupenstvími

-stavby ze sněhu, bobování, zimní radovánky-pohybové hry se zimní tématikou

-reakce na signál

-vycházky v okolí MŠ, pozorování stop ve sněhu-grafomotorická cvičení-četba s porozuměním, rozbor příběhu

-sluchové rozlišení hlásky, doplnění rýmu-výtvarné činnosti

- vytrhávání z papíru, mačkání, rozvoj dovednosti při stříhání-zpěv nových písní - jednotlivě i sborově

Pohádky

-seznámení s pohádkami klasickými i novými, dobro x zlo-moje oblíbená pohádka

-oromotorika, dechová cvičení

-hudebně- pohybové činnosti-vzbuzování zájmu o knihy, péče o knihy-četba oblíbených pohádkových knih, rozbor příběhu

-dramatické ztvárnění vybrané pohádky-jazyková cvičení, posilování důvěry ve vlastní osobnost

8. 1. 2024, Markéta Mašková
TVP- Adventní kouzlení – prosinec

Adventní čas

-seznámení s tradicemi adventního období, znát význam

-pozorování změn v přírodě, zimní počasí

-chápání základních matematických pojmů

-rozvoj mravního a estetického cítění

-zvládnutí jednoduché dramatizace

-upevňování pojmů vpravo x vlevo

-zdokonalování jemné a hrubé motoriky

-tematické tvoření – zvládání různých výtvarných technik a práce s novými materiály

-sladit pohyb s hudbou

-zdravotní cvičení – správné brániční dýchání

-výroba vánočních ozdob, zdobení stromečku

Mikuláš, čerti

-seznámení s tradicemi Mikuláše a čertů, zvyky nyní a kdysi

-Mikulášská nadílka

-učit se zpaměti krátké básně, písně

-upevňování prosociálního chování

-pojmenovat dny v týdnu, opakování číselné řady

-uplatňování potřeb a práv s ohledem na druhého

-porovnávání velikostí – malý, menší, nejmenší

-rozvoj prostorového cítění – orientační hry

-hudebně – dramatické hry

-upevňování správného úchopu tužky, zrakové rozlišení

-určování významových kategorií – patří x nepatří

-umět zobecňovat – (hračky, nábytek…)

Vánoce

-seznámení s tradicemi o Vánocích, Vánoce u nás a v cizích zemích

-správný úchop nůžek, zdokonalování vystřihování

-samostatné vyjádření myšlenky, přání – Co bych si přál k Vánocům

-zdobení třídy, dekorace

-vánoční tvoření dárečků a přání

-poslech koled a vánočních písní, zpěv některých z nich

-pečení vánočního cukroví

-pozorování výzdoby a vánočních příprav v našem okolí při vycházkách

-podněcování správného mluveného projevu

-prožívání vánočního času s pohádkami, vyslechnout čtený text i vyprávění

-Ježíšek v MŠ

29. 11. 2023, Markéta Mašková
TVP: Zima ťuká na dveře – listopad

Strašidelný týden

-seznámení s tradicemi u nás i v cizích zemích – Dušičky x Halloween

-praktické činnosti k upevnění základních poznatků

-seznámení s duchy a strašidly

-vyjadřování emocí spojených se strachem

-dramatické ztvárnění a pantomima strašidel

-vzbuzovat zájem o přírodu v okolí, pozorování přírody, zdokonalování chůze, světélkový průvod Teplýšovicemi

-rozvoj estetických a tvůrčích dovedností

-tematické výtvarné činnosti, tvoření na jarmark

-rozvoj základních společensko-kulturních postojů

-procvičování pozornosti, hbitosti, reakce na signál za pomoci pohybových her

-určování hlásky na začátku slova, vytleskávání slabik

Zvířátka se připravují na zimu

-vytváření vztahu k živé a neživé přírodě

-seznámení se zvířaty, která v zimě spí a která nikoliv, jaká je jejich příprava na zimu

-praktická práce s obrázky zvířat, hledání rozdílů

-jak se o jednotlivá zvířata staráme

-porovnávání velikostí – malý, menší, nejmenší

-rozvoj hlasového projevu, doprovod písní – Orfeovy hud. nástroje

-poznávání a určování zvuků zvířat

-pozorování zvířat a jejich stop v lese, potrava pro zvířata

-stavba domečků pro zvířata

-rozvoj grafomotoriky

-upevňování výslovnosti při přednesu básně, vyprávění

-rozvíjení komunikačních schopností a dovedností – využití přídavných jmen (jaké to je)

-cvičení s prvky jógy, využití padáku

-experimentování a výtvarné činnosti s netradičními materiály

-určování významových kategorií – patří x nepatří

Lidské tělo a zdraví

-seznámení se všemi smysly člověka a jejich rozvoj

-sluchové a rytmické hry, vyprávění, co dítě vidělo, slyšelo

-sledování a vyprávění příběhu

-mít povědomí o lidském těle a jeho vývoji, popis postavy, výtvarné vyjádření lidské postavy

-pojmenovat jednotlivé části lidského těla a některé dílčí části těla včetně orgánů

-seznámení s jednotlivými orgány a jejich funkcí

-vytváření hygienických návyků a jejich upevňování

-péče o zdraví – rozlišovat co zdraví škodí a co prospívá, znát základní pojmy ve spojení se zdravím, upozorňovat na bezpečnost – co je kulaté, hranaté, špičaté

-tematické hry - “ Péče o zoubky”, “ u lékaře”

-mít povědomí o ochraně osobního zdraví – úrazy, kde v případě potřeby hledat pomoc

-zdravotně zaměřené činnosti – správné držení těla, dechová a relaxační cvičení

-rozvoj lokomočních pohybových dovedností

-uvědomovat si svou samostatnost a vyjadřovat vlastní názory na dané situace

-vlastnosti člověka

-konkrétní operace s materiálem (manipulace, přiřazování)

-prohlížení naučných knih

Oblečení

-určování jednotlivých druhů oblečení a jejich barev, materiálu

-třídění oblečení zimní x letní, celoroční – dle ročních období

-správné skládání oblečení a nácvik

-pojmenování ročních období a jejich hlavní znaky

-námětové hry s oblečením

-zvládnou základní pohybové dovednosti a orientaci v různém prostoru a upevňování pohybových dovedností na překážkové dráze

-cvičení na posílení břišního a zádového svalstva

-cvičení jako prevence plochých nohou

-chápání prostorových pojmů a jejich určení – vpravo x vlevo, nahoře x dole)

-udržení pozornosti při méně atraktivních činnostech

-upevňování samostatnosti při oblékání a obouvání

-rozvoj samostatnosti při dokončování zadaného úkolu, soustředěnost

-jazyková chvilka, tvoření rýmu

-hádanky na téma oblečení

-konstruktivní a manipulační hry

3. 11. 2023, Markéta Mašková
TVP: říjen – Podzim září barvami

Sklízíme ovoce

  • význam ovoce a zeleniny pro zdraví člověka
  • rozlišujeme ovoce a zeleninu, pojmy nadřazené a podřazené
  • rozvoj fantazie při prohlížení knih a časopisů
  • rozvoj jemné motoriky – modelujeme ovoce a zeleninu
  • rozvoj grafomotoriky – závitnice oběma směry
  • přirozené i zprostředkované poznávání přírodního okolí
  • upevňujeme správné držení těla při cvičení i běžných činnostech
  • rozvoj  předmatematických představ

Změny počasí

  • sledování rozmanitosti a změn v přírodě
  • chůze se správným držením těla po šikmé i zvýšené rovině se změnami délky kroku
  • význam vody jako důležitého činitele života
  • co dokáže vítr a déšť
  • rozvoj jemné motoriky – gymnastika prstů
  • rytmizace chůze
  • podpora správného dýchání a hlasové hygieny

Barvy a draci

  • třídění obrázků dle různých kritérií
  • pracovní zručnost s různým materiálem
  • správné zacházení s nůžkami
  • procvičujeme chůzi i běh s vyhýbáním
  • rozeznáváme barvy základní i doplňkové – míchání barev
  • hudebně-pohybové hry

Ptáci odlétají do teplých krajin

  • význam prostředí a změn počasí na život volně žijících zvířat
  • rozvoj sluchového vnímání
  • určování první hlásky slova
  • určujeme první a poslední prvek v řadě
  • různé typy chůze – po špičkách, po patách, po hranách chodila
  • cviky vedoucí k podpoře nožní klenby
  • rovnovážná cvičení

11. 10. 2023, Markéta Mašková
TVP – Cesta kolem světa – duben

            Cesta do světa - kontinenty

  • seznámení s jednotlivými kontinenty
  • respektování vzájemné odlišnosti (jazyk, barva pleti…)
  • dopravní prostředky – bezpečnost při cestování
  • cizokrajná zvířata
  • rozvoj skupinové spolupráce
  • zdravotně zaměřené činnosti
  • ovládat koordinaci ruky a oka
  • zápis do ZŠ
  • rozvoj řečových schopností – mluvení v celých větách
  • opakování třídních pravidel, umět se domluvit s druhým, vzájemně si pomáháme

            Velikonoce

  • poznáváme zvyky, tradice a průběh Velikonoc
  • rozvoj slovní zásoby a mechanické paměti
  • individuální a skupinové konverzace – umět slovně vyjádřit svoje nápady
  • zapamatování si krátké velikonoční koledy
  • procházky v okolí MŠ – umět se orientovat, sledujeme velikonoční výzdobu
  • prohlubování znalostí pravá a levá ruka
  • Velikonoční cesta s úkoly
  • zvládat samostatně pravidelné běžné denní úkony
  • pohybové hry s reakcí na signál, orientaci v prostoru
  • rozvoj jemné motoriky a fantazie – zdobení velikonočních vajec, zápichy
  • setí osení

            Den Země – ekologie

  • uvědomovat si, že člověk a příroda se navzájem ovlivňuje
  • vytváření pozitivního vztahu k přírodě
  • seznámení se s recyklací odpadu
  • třídění předmětů do skupin
  • zvládat pojmy označující hmotnost
  • správné chování k dospělým i kamarádům
  • umět navrhnout další varianty řešení
  • výtvarné skupinové práce
  • pohybové hry na postřeh a rychlost
  • různé typy poskoků

            Čarodějnice

  • seznámení se zvykem čarodějnic
  • pálení čarodějnic
  • rozvíjet fantazii a představivost
  • poznávat rostliny a byliny – léčivé x jedovaté
  • rozšiřovat slovní zásobu dětí o nová slova
  • umět vyjádřit myšlenku, popsat situaci
  • chápat jednoduché hádanky a vtipy
  • zpívat písničky na zvukomalebné slabiky (la, ma, va, atd.)
  • chůze v daném útvaru, ohleduplný běh mezi kamarády
  • vést děti k dokončování úkolů

3. 4. 2023, Markéta Mašková
Třídní vzdělávací plán – Leden

Zimní království - leden


Nový rok, Tři králové
-seznámení s tradicemi Nového roku a Tří králů
-tematické hry
-výtvarné zpracování daného tématu, využití rozdílných technik
-procvičování a rozvoj paměti a pozornosti, měsíce v roce

-seznámení se znaky zimní přírody, pozorování změn v přírodě
-spontánní vypravování
-procvičení jemné i hrubé motoriky
-činnosti zaměřené na sebehodnocení
-rozvoj logického myšlení, číselná řada


Zimní sporty
-seznámení se zimními sporty, vybavení, bezpečnost
-praktický nácvik některých sportů, námětové hry
-”zimní olympiáda”
-nejrůznější druhy honiček
-cvičení ve družstvech, soutěživé hry, přesnost při hodu na cíl
-upevňování fyzické a psychické zdatnosti
-cvičení obratnosti při hrách s míčem
-procvičování zrakového vnímání, trpělivosti u jednotlivých činností
-vyjádření postavy v pohybu - dramatizace, výtvarné činnosti
-využití neverbální komunikace


Hry s ledem, sněhem a vodou, sněhuláci
-zimní hry s ledem, vodou a sněhem
-vlastnosti sněhu, vody, ledu, seznámení s jednotlivými skupenstvími
-stavby ze sněhu, bobování, zimní radovánky
-pohybové hry se zimní tématikou - reakce na signál
-vycházky v okolí MŠ, pozorování stop ve sněhu
-grafomotorická cvičení
-četba s porozuměním, rozbor příběhu
-sluchové rozlišení hlásky, doplnění rýmu
-výtvarné činnosti - vytrhávání z papíru, mačkání, rozvoj dovednosti při stříhání
-zpěv nových písní - jednotlivě i sborově


Pohádky
-seznámení s pohádkami klasickými i novými, dobro x zlo
-moje oblíbená pohádka
-oromotorika, dechová cvičení
-hudebně- pohybové činnosti
-vzbuzování zájmu o knihy, péče o knihy
-četba oblíbených pohádkových knih, rozbor příběhu (návštěva knihovny)
-dramatické ztvárnění vybrané pohádky
-jazyková cvičení, posilování důvěry ve vlastní osobnost

21. 12. 2022, Markéta Mašková

Podzim září barvami – říjen

Sklízíme ovoce

  • význam ovoce a zeleniny pro zdraví člověka
  • rozlišujeme ovoce a zeleninu, pojmy nadřazené a podřazené
  • rozvoj fantazie při prohlížení knih a časopisů
  • rozvoj jemné motoriky – modelujeme ovoce a zeleninu
  • rozvoj grafomotoriky – závitnice oběma směry
  • přirozené i zprostředkované poznávání přírodního okolí
  • upevňujeme správné držení těla při cvičení i běžných činnostech
  • rozvoj předmatematických představ

Změny počasí

  • sledování rozmanitosti a změn v přírodě
  • chůze se správným držením těla po šikmé i zvýšené rovině se změnami délky kroku
  • význam vody jako důležitého činitele života
  • co dokáže vítr a déšť
  • rozvoj jemné motoriky – gymnastika prstů
  • rytmizace chůze
  • podpora správného dýchání a hlasové hygieny

Barvy a draci

  • třídění obrázků dle různých kritérií
  • pracovní zručnost s různým materiálem
  • správné zacházení s nůžkami
  • procvičujeme chůzi i běh s vyhýbáním
  • rozeznáváme barvy základní i doplňkové – míchání barev
  • hudebně-pohybové hry

Ptáci odlétají do teplých krajin

  • význam prostředí a změn počasí na život volně žijících zvířat
  • rozvoj sluchového vnímání
  • určování první hlásky slova
  • určujeme první a poslední prvek v řadě
  • různé typy chůze – po špičkách, po patách, po hranách chodila
  • cviky vedoucí k podpoře nožní klenby
  • rovnovážná cvičení

30. 9. 2022, Karolina Pokorná
Třídní vzdělávací plán – září

Hurá do školky – září

Seznámení se školkou

  • připravit dětem a rodičům radostný vstup do MŠ – možnost strávit první chvíle ve školce s dětmi
  • seznámit děti se se svou třídou a značkou – hry se značkami
  • rozvíjení přátelské atmosféry mezi dětmi – svolávací písně, hry se jmény
  • rozvíjení spolupráce mezi dětmi – společné práce, taneční hry
  • sdílení společných zážitků – vyprávění v ranním kroužku
  • utváření školkových pravidel – pusinkové, želvičkové, ručičkové, srdíčkové, ouškové...
  • upevňovat návyky hygienické sebeobsluhy, sebeobsluhy při stolování
  • učíme se jednoduché úklidové činnosti
  • seznámit se se zahrádkou školky – herní prvky, záhonky, brouččí domeček
  • podporujeme správné držení tužky - grafomotorická cvičení

Kamarádi

  • podporujeme navazování přátelských vztahů mezi dětmi i mezi dětmi a učitelkami
  • vytváříme prostor pro vzájemnou komunikaci a spolupráci dětí
  • rozvíjíme ohleduplnost a vzájemný respekt ke kamarádům
  • pomáháme mladším kamarádům – např. při oblékání v šatně, stolování
  • společné hry a vyrábění pro rozvoj spolupráce
  • vyhledávání dvojic, které k sobě patří
  • poznej kamaráda – rozvoj sluchového vnímání, slovní popis
  • co je kamarádské a co není – rozlišení vhodného a nevhodného chování
  • objevování okolí a přírody kolem školky - posilovat lásku k živé a neživé přírodě
  • taneční a pohybové hry

Domov

  • rozvíjet pocity sounáležitosti k domovu
  • rodina, kdo do ní patří, jak nás chrání rodiče – co pro nás znamená domov
  • jak vypadá náš domov a jeho okolí
  • vztahy mezi sourozenci
  • pomáháme doma rodičům
  • podpora hrubé i jemné motoriky
  • podpora sebedůvěry a vlastního vyjádření doma i v MŠ
  • dramatizace pohádky
  • řečová a hlasová chvilka
  • vyjádření písně pohybem

8. 9. 2022, Markéta Mašková
TVP Prosinec

Adventní čas

-seznámení s tradicemi adventního období, znát význam
-pozorování změn v přírodě, zimní počasí
-chápání základních matematických pojmů
-rozvoj mravního a estetického cítění
-zvládnutí jednoduché dramatizace
-upevňování pojmů vpravo x vlevo
-zdokonalování jemné a hrubé motoriky
-tématické tvoření – zvládání různých výtvarných tehnik a práce s novými materiály
-sladit pohyb s hudbou
-zdravotní cvičení – správné brániční dýchání
-výroba vánočních ozdob, zdobení stromečku

Mikuláš, čerti

-seznámení s tradicemi Mikuláše a čertů, zvyky nyní a kdysi
-Mikulášská nadílka
-učit se zpaměti krátké básně, písně
-upevňování prosociálního chování
-pojmenovat dny v týdnu, opakování číselné řady
-uplatňování potřeb a práv s ohledem na druhého
-porovnávání velikostí – malý, menší, nejmenší
-rozvoj prostorového cítění – orientační hry
-hudebně – dramatické hry
-upevňování správného úchopu tužky, zrakové rozlišení
-určování významových kategorií – patří x nepatří
-umět zobecňovat – (hračky, nábytek….)

Vánoce

-seznámení s tradicemi o Vánocích, Vánoce u nás a v cizích zemích
-správný úchop nůžek, zdokonalování vystřihování
-samostatné vyjádření myšlenky, přání – Co bych si přál k Vánocům
-zdobení třídy, dekorace
-vánoční tvoření dárečků a přání
-poslech koled a vánočních písní, zpěv některých z nich
-pečení vánočního curkoví
-pozorování výzdoby a vánočních příprav v našem okolí při vycházkách
-podněcování správného mluveného projevu
-prožívání vánočního času s pohádkami, vyslechnout čtený text i vyprávění
-Ježíšek v MŠ

30. 11. 2021, Karolina Pokorná
TVP Listopad

Třídní vzdělávací program

Zima ťuká na dveře - listopad

Dušičkový týden

-seznámení s tradicemi u nás i v cizích zemích - Dušičky x Halloween

-praktické činnosti k upevnění základních poznatků

-seznámení s duchy a strašidly

-vyjadřování emocí spojených se strachem

-dramatické ztvárnění a pantomima strašidel

-vzbuzovat zájem o přírodu v okolí, pozorování přírody, zdokonalování chůze, světélkový průvod Teplýšovicemi

-rozvoj estetických a tvůrčích dovedností - rukodělné činnosti, práce s dýněmi a dalším přírodním materiálem

-tematické výtvarné činnosti, tvoření na jarmark

-rozvoj základních společensko-kulturních postojů

-procvičování pozornosti, hbitosti, reakce na signál za pomoci pohybových her

-určování hlásky na začátku slova, vytleskávání slabik

-zdokonalování jemné motoriky

Zvířátka se připravují na zimu

-vytváření vztahu k živé a neživé přírodě

-seznámení se zvířaty, která v zimě spí a která nikoliv, jaká je jejich příprava na zimu

-praktická práce s obrázky zvířat, hledání rozdílů

-jak se o jednotlivá zvířata staráme

-porovnávání velikostí - malý, menší, nejmenší

-rozvoj hlasového projevu, doprovod písní - Orffovy hud. nástroje

-poznávání a určování zvuků zvířat

-pozorování zvířat a jejich stop v lese, potrava pro zvířata

-stavba domečků pro zvířata

-rozvoj grafomotoriky

-upevňování výslovnosti při přednesu básně, vyprávění

-rozvíjení komunikačních schopností a dovedností - využití přídavných jmen (jaké to je)

-cvičení s prvky jógy, využití padáku

-experimentování a výtvarné činnosti s netradičními materiály

-určování významových kategorií - patří x nepatří

-upevňování práce ve skupině a spolupráce s ostatními dětmi

Lidské tělo a zdraví

-seznámení se všemi smysly člověka a jejich rozvoj

-sluchové a rytmické hry, vyprávění co dítě vidělo, slyšelo

-sledování a vyprávění příběhu

-mít povědomí o lidském těle a jeho vývoji, popis postavy, výtvarné vyjádření lidské postavy

-pojmenovat jednotlivé části lidského těla a některé dílčí části těla včetně orgánů

-seznámení s jednotlivými orgány a jejich funkcí

-vytváření hygienických návyků a jejich upevňování

-péče o zdraví - rozlišovat co zdraví škodí a co prospívá, znát základní pojmy ve spojení se zdravím, upozorňovat na bezpečnost - co je kulaté, hranaté, špičaté

-tématické hry - “ Péče o zoubky”, “ u lékaře”

-mít povědomí o ochraně osobního zdraví - úrazy, kde v případě potřeby hledat pomoc

-zdravotně zaměřené činnosti - správné držení těla, dechová a relaxační cvičení

-rozvoj lokomočních pohybových dovedností

-uvědomovat si svou samostatnost a vyjadřovat vlastní názory na dané situace

-vlastnosti člověka

-konkrétní operace s materiálem (manipulace, přiřazování)

-prohlížení naučných knih

-činnosti zaměřené k seznamování s elementárními a matematickými pojmy

Oblečení

-určování jednotlivých druhů oblečení a jejich barev, materiálu

-třídění oblečení zimní x letní, celoroční - dle ročních období

-správné skládání oblečení a nácvik

-pojmenování ročních období a jejich hlavní znaky

-námětové hry s oblečením, např. PH: Na Adámka, oblékání na časový limit

-zvládnou základní pohybové dovednosti a orientaci v různém prostoru a upevňování pohybových dovedností na překážkové dráze

-cvičení na posílení břišního a zádového svalstva

-cvičení jako prevence plochých nohou

-chápání prostorových pojmů a jejich určení - vpravo x vlevo, nahoře x dole)

-udržení pozornosti při méně atraktivních činnostech

-upevňování samostatnosti při oblékání a obouvání

-rozvoj samostatnosti při dokončování zadaného úkolu, soustředěnost

-jazyková chvilka, tvoření rýmu (svetr x metr…)

-hádanky na téma oblečení

-konstruktivní a manipulační hry

-pracovní listy na rozvoj logického myšlení

-rukodělné činnosti - šití, zdobení oblečení

1. 11. 2021, Karolina Pokorná
Třídní vzdělávací plán

Třídní vzdělávací plán
Podzim září barvami – říjen

Sklízíme ovoce
význam ovoce a zeleniny pro zdraví člověka
rozlišujeme ovoce a zeleninu, pojmy nadřazené a podřazené
rozvoj fantazie při prohlížení knih a časopisů
rozvoj jemné motoriky – modelujeme ovoce a zeleninu
rozvoj grafomotoriky – závitnice oběma směry
přirozené i zprostředkované poznávání přírodního okolí
upevňujeme správné držení těla při cvičení i běžných činnostech 
rozvoj  předmatematických představ

Změny počasí
sledování rozmanitosti a změn v přírodě
chůze se správným držením těla po šikmé i zvýšené rovině se změnami délky kroku
význam vody jako důležitého činitele života
co dokáže vítr a déšť
rozvoj jemné motoriky – gymnastika prstů
rytmizace chůze
podpora správného dýchání a hlasové hygieny


Barvy a draci
třídění obrázků dle různých kritérií
pracovní zručnost s různým materiálem
správné zacházení s nůžkami
procvičujeme chůzi i běh s vyhýbáním
rozeznáváme barvy základní i doplňkové – míchání barev
hudebně-pohybové hry

Ptáci odlétají do teplých krajin
význam prostředí a změn počasí na život volně žijících zvířat
rozvoj sluchového vnímání 
určování první hlásky slova
určujeme první a poslední prvek v řadě
různé typy chůze – po špičkách, po patách, po hranách chodila
cviky vedoucí k podpoře nožní klenby
rovnovážná cvičení

21. 10. 2021, Markéta Mašková

Administrátor webových stránek