Geometrické tvary
-seznámení se základními geometrickými tvary a jejich správné určení
-třídění geometrických tvarů
-opakování barev, osvojení názvů-řazení tvarů dle barev, velikosti a dalších určených vlastností
-rozlišení vlastností dle hmatu
-používat základní pojmy označující velikost
-přijmout roli ve hře-chápání základních matematických pojmů
-zdokonalování jemné motoriky
-skládání mozaiky, puzzle-tvoření dle předlohy, grafické napodobování tvarů
-orientační cvičení ve třídě i venku
Věda a technika
– pokusy-seznámení s vědou a technikou, jak nám usnadňují život
-znát pojem experiment
-praktické zkoušení vybraných pokusů-prohlížení tematických encyklopedií
-námětové hry na “ malé vědce”-smyslové a psychomotorické hry
-vnímání posloupnosti dne-udržování pořádku při činnosti i po ní
-vědět, jak se vyhnout nebezpečí
-rozvoj týmové spolupráce
-koordinační cvičení, cvičení ke zdraví
-drobné pohybové hry
-zpěv známých i nových písní
Povolání
-jaká povolání známe, co dělá maminka a tatínek
-čím budu až vyrostu?Proč je práce důležitá?
-popis obrázků s řemesly, peníze a jejich hodnota
-tematické hry na jednotlivá povolání
-udržení rovnováhy, obratnost při podlézání
-činnosti zaměřené na sebehodnocení
-rozvoj sluchových schopností
-hádej čím jsem – hádanky na určitá povolání
-hudebně- pohybové aktivity
-rozvoj grafomotoriky – obloučky odvážným tahem
-tvoření doplňků k tematickým hrám, objevování nových materiálů
Masopust
-význam Masopustu, karnevalu
– zvyky, tradice
-karneval v MŠ, soutěže jednotlivců i dvojic
-rozvoj kooperace
– společná výzdoba třídy-”masopustní hostina”
-chůze podle hudby, taneční improvizace
-cvičení mimických svalů
-samostatnost při vystřihování, výroba masek
-vyjádření vlastních dojmů z karnevalu
-seznamování se s hudebními nástroji
-probouzení fantazie a radosti z tvořivé práce
-upevňování správného úchopu tužky
-dramatické činnost